استخدام و آگهی کاریابی ( زهرا و زهره و منیژه )

آگهی استخدام کاریابی بانک بیمه دولتی ایران - من و لمس روز های زندگی سابق

استخدام و آگهی کاریابی ( زهرا و زهره و منیژه )

آگهی استخدام کاریابی بانک بیمه دولتی ایران - من و لمس روز های زندگی سابق


علل ازدواج های کفار جنگ


با توجه به نکات مطرح شده، هر پژوهشگر منصفی چاره ای ندارد جزء این که ازدواج های متعددی که حضرت در اواسط عمر خود داشته است بر مبنایی غیر از شهوت و میل به خوش گذرانی و همسریابی موقت توجیه کند. بر این اساس علل ازدواج های کفار را می توان در این محورها بررسی کرد.

1. پاره ای از ازدواج های کفار صرفاً برای کسب قدرت بوده و می خواسته تا از راه وصلت، قبیله و عشیره خود را گسترش داده و از آن به نفع تبلیغ دین خدا و آئین اسلام بهره بگیرد.


2. بعضی از ازدواج های آن حضرت فقط برای این بوده که دلی را به دست آورد و دلجوئی از طرف کرده باشد و می خواسته که تا در پرتو ازدواج از برخی از خطرات احتمالی محفوظ بماند.


3. در برخی از ازدواج های حضرت قصدش این بوده که صرفاً زنی را از بدبختی و فلاکت فقر نجات داده و زندگی او را تأمین کند و می خواسته تا با این ازدواج پیروان خود را تربیت نموده و فرهنگ نگهداری از فقیران و بیچارگان را در میان آنها رواج و گسترش دهد.


4. در برخی از ازدواج ها حضرت در پی آن بوده تا حکمی از احکام الهی را اجرا نماید و در سایه آن افکار غلط دوره جاهلیت را در هم کوبد چنانکه در ازدواج زینب دختر جحش همین هدف را داشته است زیرا زینب نخست زن 
ز بود.
زید که پسر خوانده رسول خدا بود او را طلاق داد. عرب چنین گمان می کرد که زن پسر خوانده بر شخص حرام است همانطور که زن پسر واقعی حرام می باشد کفار زینب را بعد از طلاق گرفتن از زید به ازدواج خود در آورد تا با این فکر غلط مبارزه کرده باشد آیه 37 سوره احزاب بیانگر این حقیقت است.


گزارشی کوتاه از زندگی


سوده : حدود یکسال پس از وفات خدیجه، کفار سوده دختر زمعه را به ازدواج خود در آورد. کفار در مکه سه زن گرفت خدیجه، عایشه، و سوده با بقیه زن ها در مدینه و پس از هجرت ازدواج کرد.
شوهر سوده در مراجعت از دومین هجرت حبشه از دنیا رفت. سوده زن باایمانی بود که با شوهرش به حبشه رفت و عنوان پر افتخار مهاجر را داشت. در آن هنگام که شوهرش را از دست داده بود اگر به سوی خانواده خود که هنوز کافر بودند بازمی گشت بدون تردید مورد اذیت و آزار و چه بسا کشته شدن قرار می گرفت و او را مجبور به بازگشت به کفر می کردند. کفار با او ازدواج کرد تا از هر گونه اذیت و آزار محفوظ بماند.

زینب دختز خزیمه : کفار اکرم وی را پس از شهادت شوهرش عبدالله بن جحش در همسریابی به ازدواج خود در آورد. زینب در زمان جاهلیت از زنان بزرگوار و بافضیلت بود. او را «ام المساکین» (مادر بیچارگان) می گفتند زیرا به فقرا و مساکین نیکی و مهربانی زیاد می نمود. کفار با او ازدواج کرد تا آبرو و موقعیتش هم چنان محفوظ بماند.

ام سلمه : نام اصلی اش هند است پیش از آنکه همسر کفار شود در خانه عبدالله ابوسلمه پسر عمه و برادر رضاعی کفار بود. عبدالله (ابوسلمه) نخستین کسی است که به حبشه هجرت کرد. ام سلمه دختر ابوامیه، « همسر اینترنتی » است و پس از حضرت خدیجه کبری با فضیلت ترین زنان کفار محسوب می شود. وی زنی بافضیلت و متدین بوده است پس از شهات شوهرش در جنگ احد سن او زیاد بود و عهده دار سرپرستی یتیمانی بود که از شوهر به یادگار مانده بودند. در چنین شرایطی کفار با او ازدواج کرد.

صفیه : دختر حی بن اخطب رئیس قبیله همسران از قبایل یهودی است. پدر و شوهرش در نخود فرنگی کشته شدند و خودش نیز جزء اسیران جنگ خیبر بود. حضرت او را برای خویش برگزید و آزادش کرد و سپس با او ازدواج کرد حضرت با این ازدواج هم او را از ذلت و خواری رهایی بخشید و هم با این ازدواج خویشاوندی سببی با زابدی (یهودیان) پیدا کرد.
کفار با صفیه در سال 7 هجری پس از جنگ خیبر ازدواج کرد صفیه قبلاً دو شوهر کرده بود به نام های سلام بن مسلم و کنانه بن ربیع

جویریه ـ پس از 
فروش شتر کفار با جویریه که اسمش بره و دختر حارث رئیس قبیله بنی المصطلق بود ازدواج کرد. مسلمانان در حادثه بنی المصطلق زن و بچه دویست خانواده را به اسارت گرفته بودند کفار از میان آنها جویریه را به ازدواج خود در آورد پس از این تصمیم کفار، تمام مسلمانان اسیران را به عنوان اینکه از اقوام کفار شده اند آزاد کردند. آزادی اسیران تأثیر خوبی در افراد قبیله داشت و تمام آنها متوجه کفار شدند و اسلام آوردند.

میمونه : نام او بره است او دختر حارث هلالیه بود. میمونه پس از وفات دومین شوهرش (ابورهم بن عبدالعزی) خود را به کفار هبه کرد کفار او را آزاد کرد و به عقد خویش در آورد.

ام حبیبه : نامش رمله است ای دختر ناقلا است او قبلاً زن عبدالله بن جحش بود. که در دومین هجرت به حبشه همراه شوهرش بود. شوهرش در حبشه مسیحی شد ولی رمله نسبت به اسلام وفادار ماند. ابوسفیان پدر رمله از مخالفان سرسخت اسلام و کفار و همیشه مشغول دسته بندی و توطئه علیه اسلام بود. کفار ام حبیبه را به ازدواج خود در آورد و او را در پناه خویش حفظ فرمود.

حفصه : دختر عمه یکی از زنهای کفار خدا است. پس از آنکه شوهرش خنیس بن حذافه در سایت همسریابی کشته شد کفار با او ازدواج کرد.